Palauteketju: Katsaus tulevaan

  • Viestiketjun aloittaja DeletedUser3
  • Aloituspäivämäärä

DeletedUser3

Guest
Arvon pelaajat

Jos olet jo saavuttanut Halloween-tehtäväsarjan viimeisen tehtävän, olet jo huomannut että viime vuoden talvitapahtuman tähti on palannut. Onko tämä enne tulevasta? Kyllä vaan! Tänään haluamme kertoa sinulle hieman mitä lähtitulevaisuudessa on tulossa.


Tiedote
 

DeletedUser21

Guest
Tapahtumat on kyllä ihan kivoja ja pelin suola, mutta mihin toi kehitys oikein pysähtyy? Avaruusajalle? Jotenkin tää ei musta enää kuulu historiallisen pelin genreen enää teollisen ajan jälkeen.. :/ No kivahan se on niille, jotka on jumittuneet jo nyt progressiiviselle ajalle käytettyään peliin rahaa ehkä jo satoja euroja. Mutta itse en ainakaan aio pelata tätä vuosikaupalla kun pärjätäkseen pitää käyttää rahaa, tai pelata tauotta.. Hm.. olis ollut kiva keksiä kaikki ja päästä joskus aikakausissa tasoihin, mutta nyt pelaajien väliset erot vaan kasvaa, varsinkin kun naapurustoja ei lajitella mitenkään aikakausien mukaan vaan seassa on milloin mitäkin aikakautta..
 

DeletedUser

Guest
Jos kehitystä ei tapahdu, niin suurin osa pelaajista lopettaa pelaamisen, joten jotain kehitystä pitää aina tapahtua.
Toki kehitys voisi kohdistua aiempien tasojen tiedekehityksiin, esimerkiksi rautateiden teko olisi mukavaa, mutta sen liittäminen tässä vaiheessa peliä olisi osittain tyhmää, sillä se keksittiin kuitenkin pari aikakautta aiemmin.
Jos olet aktiivinen, niin saat kuitenkin kirittyä väliä kiinni silloin, kun parhaat pelaajat ovat jo tiedekehityksen lopussa.
En ole 50-luvulla elännyt, joten se on minulle historiaa, mutta toki kehitys jatkuu ja kohta rakennetaan jo futuraman tyylisiä kaupunkeja :)

Mitään tietoa milloin on tuo uusi aikakausi on tulossa?
Oma arvaus on tammikuun puolessa välissä, mtuta jos jolla kulla on parempi arvaus vertaillen aiempien aikakausien hypetyksetä niiden tuloon, niin kertokoon. FOE-tiimilä on kuitenkin paljon tekemistä liittomasotien ja joulukalenterin tehtävien kanssa, joten uutta aikakautta tuskin saadaan ennen joulukuun loppua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser21

Guest
No sehän se juuri, ettei sitä kirimistä kaikkien pelaajien kohdalla ehkä tapahdu. Kaikki kehitys vaatii myös valtavan tuotannon ja lisäpalikat, ilman niitä kehitys on muutenkin hidasta, tutkimuspisteet turhia paitsi toisten rakennuksiin ja pelaajien välinen kehityserojen kuilu kasvaa... Tämä saa varmasti monen aiemman pelaajan lopettamaan jos ei älytä parempia naapurustoja tehdä vaan .

Historiallisille strategiapeleille on minusta oma genre ja mä en ainakaan pelaa koskaan mitään tulevaisuuteen, tai nykyhetkeen/lähimenneisyyteen sijoittuvaa peliä. Minusta homma menee jo vastenmieliseksi, jos tästä tulee scifipeli, mutta kaipa ne voi vielä venyttää tätä ideaa etenemällä vuosikymmen kerrallaan ja samalla verottaa parhaiden pelaajien kukkaroa..

Tuli tässä mieleen pähkähullu idea. Pistetään sitten samantien ydinaseet, joilla voi kokonaan pyyhkäistä pelaajien kaupungin, niin peliin tulee sitä kaivattua "kehitystä".;) Sitten kun käy kiillottamassa tämän pelaajan saastuneita puskia, niin saa aimo annoksen ydinsäteilyä, joka verottaa pelaajan resursseja.. :D

Terv. vihreä nostalgikko hippi, joka tykkää siitä vanhasta tyylistä..;)

PS. Tää peli kaipais musta lisäks huumoria, tuntuu että sitä ei juurikaan ole noissa liikaa sotateknologiaan perustuvissa peleissä.. Toisten mielestä toi uudistus on varmaan kiva, mutta itse aattelin lopettaa pelin siinä vaiheessa, kun kaikki keksitty. Nyt pitää sitten jättää kaupunki kesken raadonsyöjien ryösteltäväksi ja kattella "kateellisena" vierestä, että jotkut jaksaa pelata tätä lopun ikäänsä. ;)

Mikähän muuten on minkään serveripelin ikä? Itsellä ei kokemusta, kun en ole mitään peliä pelannut "täysille leveleille". Itse kyllä mietin mikä on tarpeeksi, vai tuleeko sitä rajaa sitten vastaan milloinkaan.. :/ Kai mä oon vähän pettynyt tähän pelin pituuteen, kun alussa luvattiin vaan puolen vuoden pituutta niin aattelin, ettei tää olis liian raskassoutuinen peli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser

Guest
No sehän se juuri, ettei sitä kirimistä kaikkien pelaajien kohdalla ehkä tapahdu. Kaikki kehitys vaatii myös valtavan tuotannon ja lisäpalikat, ilman niitä kehitys on muutenkin hidasta, tutkimuspisteet turhia paitsi toisten rakennuksiin ja pelaajien välinen kehityserojen kuilu kasvaa... Tämä saa varmasti monen aiemman pelaajan lopettamaan jos ei älytä parempia naapurustoja tehdä vaan .
tutkimukset on halpoja aikas pitkälle tutkimuspuuta. On sielä toki muutamia kalliita kehityksiä ennen teollista aikakautta, mutta jos osaa rakentaa kylän, niin kyllä niitä kolikoita ja tarvikkeita löytyy riitävästi, jotta saat armeijan tehdyksi, provinssit tukituksi, tieteessä edetyksi ja rakennuksia päivitellyksi. Eikä tarvitse edes timantteja käyttää, mutta toki ne helpottavat.

PS. Tää peli kaipais musta lisäks huumoria, tuntuu että sitä ei juurikaan ole noissa liikaa sotateknologiaan perustuvissa peleissä.. Toisten mielestä toi uudistus on varmaan kiva, mutta itse aattelin lopettaa pelin siinä vaiheessa, kun kaikki keksitty. Nyt pitää sitten jättää kaupunki kesken raadonsyöjien ryösteltäväksi ja kattella "kateellisena" vierestä, että jotkut jaksaa pelata tätä lopun ikäänsä. ;)

Vaikka kaikki tutkimukset olisikin keksitty, niin kyllä itse jatkan pelaamista vaikken ehkä joka päivä enää pelissä kävisikään. Historiallisia rakennuksia, kun voi päivitellä ja jos kiltasotia tulee, niin kyllähän niiden parissa vierähtää useita viikkoja, ellei jopa kuukausia.
Mikähän muuten on minkään serveripelin ikä? Itsellä ei kokemusta, kun en ole mitään peliä pelannut "täysille leveleille". Itse kyllä mietin mikä on tarpeeksi, vai tuleeko sitä rajaa sitten vastaan milloinkaan.. :/ Kai mä oon vähän pettynyt tähän pelin pituuteen, kun alussa luvattiin vaan puolen vuoden pituutta niin aattelin, ettei tää olis liian raskassoutuinen peli.

Suomen serveri alkoi 18.3, joten kyllä tässä on suhteellisen pitkään pelattu, mutta kohtahan aletaan jo päästä kehityksen loppuun, jollei uusi aikakausi yllätä sitä ennen.
 

DeletedUser3

Guest
Tapahtumat on kyllä ihan kivoja ja pelin suola, mutta mihin toi kehitys oikein pysähtyy? Avaruusajalle? Jotenkin tää ei musta enää kuulu historiallisen pelin genreen enää teollisen ajan jälkeen.. :/ No kivahan se on niille, jotka on jumittuneet jo nyt progressiiviselle ajalle käytettyään peliin rahaa ehkä jo satoja euroja. Mutta itse en ainakaan aio pelata tätä vuosikaupalla kun pärjätäkseen pitää käyttää rahaa, tai pelata tauotta.. Hm.. olis ollut kiva keksiä kaikki ja päästä joskus aikakausissa tasoihin, mutta nyt pelaajien väliset erot vaan kasvaa, varsinkin kun naapurustoja ei lajitella mitenkään aikakausien mukaan vaan seassa on milloin mitäkin aikakautta..

Yleisesti ottaen avaruusaluksia tuskin tullaan näkemään.

Mitä tulee aikatauluihin, uutuudet tulevat sitten kun ne ovat valmiita :)
 

DeletedUser21

Guest
Minusta tää peli sais olla vähän helpompi/ edes kiinnostavampi myös vähemmän sotaisille/eri pelityylin suosiville. Mitä pitemmälle ehtii, sitä enemmän on lisäpalikoista kehitys kiinni, eikä osaamisesta. Olen kyllä kokeillut sotimistakin, eikä se pelitahti ole mulle. Ei se paljoa lohduta enää teollisella kaudella, jos mahtuu vaikka vaan 40 taloa ja pari työkalupajaa. Itsellä mahtuu 60 taloa, silti on tiukkaa ja jatkuva pula resursseista ja niiden kertymisen odottelua. Jotkut ei halua käyttää niin paljon aikaa/energiaa, ja juuri sotimallahan niitä lisäpalikoita tulisi tai rahalla. Lisäksi armeijoiden päivittäminen maksaa mansikoita. Jos hankkii mitalinsa hist. rakennuksien kautta, sitten kehityksestä jää jälkeen, eikä tosiaankaan mene sitä luvattua puolta vuotta aikaa ennenkuin on progressiivisen kauden lopussa (sekä nää sotaisat naapurit saattaa polkea sillä välin jalkoihinsa ja pienentää entisestään päivittäisiä resursseja). Tästä tarkennan että ei 1-2 vierailua päivässä vielä tunnu missään, mutta jos joskus tipahtaa lomiensa takia häntäpäähän, niin kyllähän niitä naapureita käy kylässä sitten useampia..;/

Kyllähän noi ensimmäiset kaudet onkin helppoja ja pärjää hyvin ilman timantteja, mutta teollinen kausi alkaa olla jo niin hidasta ja maistua niin puulta, että mietii lopettaiskohan..:/ Mutta joo, loistopeli varmaan sellaisille, jotka jaksaa uhrata sille paljon aikaa/rahaa. Toivoisin lisäksi, että tässä olis 12 h tuottovaihtoehto, mutta ei. Talot on suunniteltu työssäkäyville, mutta esim. viikonloppuna en kyllä halua nousta aikaisin keräämään taloista verot, että pysyis kehityksen kärjessä..;) Lisäksi tuotossa "rangaistaan" pelaajaa ankarasti joka suosii pitkiä keräämisaikoja, jos ei koko ajan ole koneella keräämässä resursseja, kuin se olisi jotenkin hauskaakin vahdata kellon kanssa..:/ Lisäksi ilman hist. rakennusten bonuksia pelaaminen on jokin huono vitsi. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan sellaista, niin tietää mistä puhun..;) Hyvähän se on sanoa, että peli on helppoa sellaisille, joille se on.

Kyllähän tässä pelissä onkin kova lopetusprosentti ja epäilen just osittain näitä syitä, miks niin moni lopettaa.. Ei kaupunginnysällä pelaaminen ja pelkkä tuottojen keräily kauaa huvita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

DeletedUser

Guest
Suurin osa valitettavasti totta malkavian :/
Mitä enemmän sotii sen paremmin pärjää. Joukkoja kun on pakko olla, jos aikoo joskus kartalla liikkua, joten pelkät ei liitetyt joukot eivät riitä.
Alussa tarvii toden totta aktiivisuutta, jotta saisi tehtyä kaiken tarpeellisen, mutta kyllä se helpotta, jahka saa hist. rakennuksia. Ja niitä kyllä saa, jos vain jaksaa motivoida/kiillottaa pelaajia tarpeeksi. Itse en ole yhtäkään timanttia ostannut, mutta on silti useita eri historiallisia rakennuksia kaupungissa.
pärjäsin hyvin pitkälle 3 raskasta, 3 ampuvaa ja 3 kevyttä kombolla, joten ei tarvinnut kuluuttaa resursseja siihen viimeiseen paikkaan, eikä tehdä ylimääräisiä taloja, joten jäi enemmän tilaa tuotantorakennuksille.
Kannattaa toki järjestellä kaupunkia, jos tuntuu, ettei tilaa yksinkertaisesti vain ole. Aikaa siihen kannattaa varata ainakin 30 min, jottei jäisi tekeminen kesken, mutta jos täydellisyyttä hakee, niin tuntikin saatta vierähtää helposti. Riippuu aivan kaupungin koosta.
 
Ylös